תלמידים יחפשו קברים של חיילים חרדים "מיותמים" שהוריהם "מתביישים בנפלם"

דוד קורצווייל 1 Comment on תלמידים יחפשו קברים של חיילים חרדים "מיותמים" שהוריהם "מתביישים בנפלם"
22:17
30.04.24
פנחס בן זיו No Comments on שר המורשת: "רק שבוע לפני ל"ג בעומר נדע אם יש הילולא"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יש אנשים עם זמן מיותר ורעב תקשורתי לא מבוטל, אחרת אין לנו הסבר אחר לידיעה שנחתה בתיבת המייל ואנו מביאים אותה כלשונה:

"חרדים שמתגייסים, אינה תופעה חדשה אולם להנהלת ישיבת ההסדר 'מאיר הראל' התגלתה תופעה עגומה וכי עשרות חיילים חרדים שהתגייסו ונפלו בעת שירותם הצבאי, אינם נקברים בטכס קבורה צבאי וחלקם אף קבורים בבתי קברות אזרחיים ומשפחותיהם אינן פוקדות את קברי החללים ביום הזיכרון.

בשנה שעברה החליטה ישיבת ההסדר במודיעין כי תלמידיה, יחד עם ראש הישיבה והרמי"ם, יפקדו במהלך יום הזיכרון את קברי החללים החרדים ויאמרו שם קדיש.

אולם השנה הוחלט להרחיב את הפרויקט בשני רבדים. האחד- מיפוי שנערך בימים אלו ע"י תלמידי הישיבה בבתי קברות בבני ברק ובירושלים וחיפוש בארכיוני צה"ל. השני- הצטרפות ישיבת ההסדר באופקים ובקריית אונו וקיום טכס לזכר הנופלים בבתי הקברות האזרחיים".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    קבורת חיילים חרדים בבתי קברות לא צבאיים אינה תופעה עגומה – זו קבורה קדושה ומכובדת וזו התנשאות לקבוע כך. למשפחותיהם יש לעתים סיבות רבות לכך ואין להטיל בכך ביקורת כשאין יודעים את הסיבה. יום הזכרון של חיילים אלו ידוע ואין ספק שמשפחותיהם דואגות לקדיש וכו'. יום הזכרון הכללי אינו נועד לחיילים – זה יום שנועד לעם, לזכרון הקולקטיבי ואין שום חיוב ביום זה לאמירת קדיש. מה לכם להתערב בחיים הפרטיים של החרדים ? רוצים לפקוד את קברי החיילים החרדים – כל הכבוד ! אבל אל תטיפו למשפחותיהם מוסר. ראיתי קברים עם מצבות צהליות בבתי קברות לא צבאיים, כך שאין בכך שום הסתרה. אם יש כמה מהם שמסתירים את הקשר לצה"ל – זה ענינם הפרטי ומי שמכם לשופטים עליהם ?